×
מציג 10 תוצאות מתוך 70

תפיסת הזקנה בקרב אנשים עם וללא לקויות למידה, בגיל טרום-זקנה: מחקר פעולה משתף

מחברים נוספים : שירלי ורנר, שחר אליעזר, עופר דפנא ז"ל, שני טרבולסקי, מגל יינון, רותי כהן, אביחי מעודה, הילה פלג-רויטמן, מנחם קליין, פליקס רויטמן
מחקר זה ביקש לבדוק את תפיסת הזקנה בקרב אנשים עם לקויות למידה מורכבות,  השוואה לאנשים ללא לקויות למידה בגילאי טרום זקנה. על אף שלא נמצאו הבדלים מובהקים בין אנשים עם ...

Growth and Development in Adulthood among Persons with Intellectual Disability: New Frontiers in Theory, Research, and Intervention

ספרה החדש של פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ יצא לאור בהוצאת ספריגר
  הספר מיועד למשפחות לילדים עם מוגבלות שכלית, אנשי מקצוע בתחום ההוראה, והטיפול  והשיקום, חוקרים ומעצבי  מדיניות. הוא מציג תיאוריות ומחקרים חדשניים ופורצי דרך על תקופת הגיל המבוגר בקרב  אנשים  ...

تأثير العوامل الداخلية-الذاتية والخارجية على مسارات تطور ذاكرة العمل الثلاثية بثلاثة مستويات من الحمل الادراكي لدى بالغين وشباب ذوي محدودية ذهنية تطورية: المسار الضعيف, المستقر والمستمر (التعويضي)

رقم النموذج : 631| بأرشاد من بروفيسور حفتسيبا ليفشيتس
هذا البحث للحصول على اللقب الثالث (دكتورا) بدعم من صندوق شاليم ينقسم هذا البحث لقسمان. هدف القسم الاول من البحث لفحص مسارات تطور ذاكرة العمل لدى اشخاص ذوي محدودية ذهنية  ...

השפעת גורמים אנדוגניים ואקסוגניים על נתיבי התפתחות זיכרון העבודה הטריאדי בשלוש רמות של עומס קוגניטיבי בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית: הנתיב הלקוי, היציב או המתמשך (מפצה)

מק"ט 631| מנחה: פרופ' חפציבה ליפשיץ
 עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בעזרה מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה בדיקת טרג'קטורים של זיכרון העבודה (ז"ע) בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית (מ"ש) ללא אטיולוגיה ספציפית ותסמונת ...

تطوّر نسبة الذكاء والذاكرة لدى مراهقين وبالغين ذوي متلازمة داون مع الاخذ بعين الاعتبار للمسارات الثلاثة: الضعيف، المستقر او المستمر (التعويضي) ومدى مساهمة عوامل داخلية وخارجية لهذه المعايير.

رقم النموذج: 628| بّأرشاد بّروفيسور حّفتسيبا لّيفشيتسّ
تم هذا البحث للحصول على اللقب الثالث (دكتورا) بدعم من صندوق شاليم ينقسم البحث الحالي لقسمين: هَدَف القسم الاول لفحص مسارات تطور الذكاء (المتبلورة والانسيابية) والذاكرة (ذاكرة العمل والحدثي طويل ...

ذاكرة العمل (الصوتية، بصرية-مكانية وآلية التحكم المركزية) بثلاثة مستويات من الحمل الادراكي لدى طلاب جامعيين ذوي محدودية ذهنية تطورية والذين يتلقون اثراء اكاديمي متاح (ملائم ومعدّل) وطلاب جامعيين مدمجين بدورات تعليمية عادية

رقم النموذج : 653| بأرشاد من: بروفيسور حفتسيبا ليفشيتس
البحث النهائي للحصول على اللقب الثاني(الاطروحة) بدعم من "صندوق شاليم" الهدف الرئيسي من البحث المقترح هو فحص ملف ذاكرة العمل بثلاثة مجالاتها (صوتية، بصرية-مكانية وآلية التحكم المركزية (Baddeley, 2000, 2007) ...

קורס מקוון- הטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית

הקורס מאפשר לסטודנטים, הורים ומטפלים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית להכיר באופן אישי את האדם שמאוחרי ההגדרה וכיצד ניתן לקדמו למיטב יכולתו על ידי גיוס כוחותיו ועוצמות משפחתו בדרך התמודדות ...

התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים עם תסמונת דאון בזיקה לשלושה נתיבים: לקוי, יציב או מתמשך (מפצה) ותרומת גורמים אנדוגניים ואקסוגניים למדדים אלה

מק"ט 628| מנחה: פרופ' חפציבה ליפשיץ
 עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בעזרה מלגה מקרן שלם. מטרות המחקר היו: א. בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה והזיכרון בקרב מתבגרים ומבוגרים עם תסמונת דאון (IQ = 50-70), בארבע ...

זיכרון עבודה (פונולוגי, חזותי- מרחבי ומנגנון הבקרה המרכזית) בשלוש רמות עומס קוגניטיבי בקרב סטודנטים עם מוגבלות שכלית הלומדים בהעשרה אקדמית מותאמת וסטודנטים המשולבים בקורסים רגילים

מק"ט 653| מנחה: פרופ' חפציבה ליפשיץ
גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בעבודת עזרה מלגה מקרן שלם. מחקר זה בוחן החל את הפרופיל זיכרון עבודה בשלושת ערוציו (פונולוג, חזותי-מרחבי ומנגנון הבקרה המרכזית) בשלוש רמות עומס קוגניטיביות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 70