×
מציג 10 תוצאות מתוך 214

התמודדות אימהות ממוצא אתיופי להן ילד עם פיגור שכלי

מק"ט 560 | מנחה: פרופ' אלעזר לשם
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עבודה זו מתמקדת בהשלכות ההקשר התרבותי-חברתי והחוויות הטראומטיות על דפוסי ההתמודדות של אימהות ממוצא אתיופי, להן ילד עם מוגבלות ...

לקראת רדיקליזציה של קצבת נכות כללית- דילמות של מאבק לשינוי חברתי

 שאלת הזכות לקצבאות רווחה תופסת מקום חשוב יותר ויותר בשיח הציבורי והמשפטי העכשווי בישראל. בהקשר של קצבאות נכות זכו מאבקיהם של אנשים עם מוגבלויות לנראות גבוהה בסדר היום הציבורי ועוררו ...

תחושת צמיחה בקרב אבות ואימהות לילדים עם פיגור שכלי -השוואה בין משפחות חרדיות ללא חרדיות

מק"ט 530 | מנחה : ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי נועד לבדוק את ההבדלים בין משפחות חרדיות לבין משפחות חילוניות המגדלות ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בתחושת ...

“זה עובד” – מדריך למעסיקים ולמנהלי משאבי אנוש לשילוב של עובדים עם מוגבלויות במגזר העסקי

מחברים נוספים : בטי סבו, חגית הכהן וולף
 ההכרה כי קיים הגיון עסקי וערך אסטרטגי בהעסקת עובדים עם מוגבלויות מחלחלת בשנים האחרונות בקרב חברות עסקיות בעולם. לאנשי מקצוע עם מוגבלות ערך מוסף  לעסק מכיוון שהם מרחיבים את המגוון ...

השפעת תוכנית התערבות באמצעות בעלי חיים על אנשים עם פיגור שכלי

מק"ט 13 | מחברים נוספים: יוסף טירקל, שני דורון
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקרים שונים מלמדים כי לבעלי חיים השפעה על בני אדם מבחינה נפשית, קוגניטיבית, רגשית וחברתית. במחקר זה נעשה ניסיון לבדוק את ההתערבות בעזרת ...

עמדות מורים וסייעים העובדים עם תלמידים בעלי פיגור שכלי כלפי הגדרת הפיגור השכלי החדשה ונכונותם לשינויים המתחייבים מיישום חוק החינוך המיוחד, בזיקה לעמדותיהם החינוכיות הכלליות (פרוגרסיביות/ שמרנות)

מק"ט 535 | מנחה : ד"ר חפציבה ליפשיץ
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרתו העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק עמדות מורים וסייעים העובדים בבתי ספר לתלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), ...

התמודדותם של הורים עם ילדיהם הסובלים מפיגור שכלי במגזר הערבי

מק"ט 550 | מנחה : ד"ר ורד רייך
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנה לאפיין ולזהות את תפישת ההורים כלפי ילדם בעל מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) בניסיון לעזור להם למקד ...

הבדלים בתפיסת העצמי, בתפקוד חברתי, בהשתתפות בעיסוקים ובקשר ביניהם בקרב מתבגרים עם פיגור בגיל 13-16 החיים בבית הוריהם לעומת אלו החיים במסגרת מעונית

מק"ט 525 | מנחים : פרופ ' דליה מררי, ד"ר שירה ילון חיימוביץ
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה בדיקת ההבדלים בתפיסת העצמי, בתפקוד החברתי, בהשתתפות בעיסוקים ובקשרים בניהם בקרב מתבגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ...

כמה אנחנו שונים/כמה אנחנו דומים

מחברים נוספים : חיה אמזלג באהר
מטרת העל שהוצבה למפעל המיוחד "כמה אנחנו שונים / כמה אנחנו דומים", היא – "בניית בסיס חיובי לקליטה חברתית של הילד המיוחד ומשפחתו בחברה הישראלית". דו"ח הערכה זה מסכם  את ...

מציג 10 תוצאות מתוך 214