×
מציג 10 תוצאות מתוך 456

Help-seeking and personal growth among parents of children with intellectual disability

Catalog # 890-284-2020| Supervised By: Prof. Shirli Werner
This work was supported by a grant from Shalem Fund This study focuses the characteristics of help-seeking and the connections between them and personal growth among parents of adolescents and ...

Evaluation of the impact of the Shalem fund in courses (in the field of intellectual developmental disabilities) in academic institutions (between the years 2013-2020)

Catalog # 890-273-2020| other authors : Noga Chen
This study was carried out by Michlol- the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund In the last 8 years, the Shalem Fund has supported about 100 courses in ...

הערכת תמיכת קרן שלם בקורסים (בתחום המוגבלות השכלית) במוסדות האקדמיים (בין השנים 2013-2020)

מק"ט 890-273-2020| מחברים נוספים: נגה חן
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. ב- 8 השנים האחרונות, תמכה קרן שלם בכ- 100 קורסים בשרות מוסדות להשכלה גבוהה (אוניברסיטאות, מכללות, סמינרים) ובתחומי ...

סרטון תיעודי – ארוחה זה לא רק אוכל- מיזם חדשני לקידום חווית האכילה באמצעות טכנולוגיה מסייעת ואביזרי עזר בקרב אנשים עם מש”ה ומעניקי השירות

מק"ט 890-255-2020| מחברים נוספים: מיכל הירש וחוה שלר. בעריכת: שרון גנות
אכילה היא פעילות יומיומית בסיסית וקיומית, שאת כישוריה לומד כל אדם בשלבים מוקדמים בהתפתחותו. זוהי פעילות שמתקשרת בהנאה ולעיתים מערבת תקשורת וזמן משותף עם הסובבים אותנו. בקרב אוכלוסייה עם מש"ה ...

مدرسة منزلية أو داخلية: ما هو الإعداد الأمثل لأسرة تربي طفلًا يعاني من إعاقات عقلية شديدة أو عميقة؟

رقم النموذج: 2019-115-890
تم إجراء هذا البحث بمساعدة منحة من كيرن شاليم معظم الأطفال ذوي المحدودية الذهنية التطورية الصعبة والعميقة يتعالجون ببيوتهم وذلك وفق التوصيات الحالية للمختصين، ومع ذلك، فإن التحديات العاطفية، تواجه ...

אינטליגנציה רגשית והון פסיכולוגי: השוואה בין בוגרים עם מוגבלות שכלית לבין בוגרים עם התפתחות תקינה

מק"ט 890-152-2019| בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ והב
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המושג "אינטליגנציה רגשית" הוגדר לראשונה על ידי Salovey and Mayer  וחילקו אותו לארבעה מרכיבים: תפיסה, שימוש, הבנה וניהול רגשות ...

Emotional Intelligence and Psychological Capital: A Comparison between Adults with Intellectual Disabilities and Adults with Typical Development

Catalog # 890-152-2019| Supervised by: Prof. Hefziba Lifshitz-Vahav
This work was supported by a grant from Shalem Fund. Over the years the emotional component has been completely absent from the definition of intellectual disability and these resources, emotional ...

Born To Challenge. Adjustment and Personal Growth of Adults Raised by a Parent with a Mental or an Intellectual Disability

Catalog #640| Supervised by: Prof. Liora Findler
This work was supported by a grant from Shalem Fund Progress in the discourse and legislation concerning the human rights of people with disabilities has led to the realization of ...

תובנות מסקירה מידענית בנושא תחום ההסברה והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות

מק"ט 890-240-2020| מחברים נוספים: נגה חן
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. החקיקה בנושא זכויות אנשים עם מוגבלויות, כמו גם מניעת אפליה בארה"ב (ADA ו-WIIA) ובבריטניה (DDA), הפכה את הקהילה ...

Raising awareness for people with disabilities- Insights from an informative review

Catalog # 890-240-2020 | other authors : Noga Chen
This study was carried out by Michlol- the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund Legislation on the rights of people with disabilities, as well as the prevention of ...

מציג 10 תוצאות מתוך 456