×
מציג 10 תוצאות מתוך 456

פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר

מק"ט 85
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות ...

סקר לאיתור ולאפיון צרכים לפיתוח אביזרי עזר מיוחדים לשיפור תפקודם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 105 | מחברים נוספים: נעמי פרזיגר, שושי גולדברג- מאיר, מעיין כהנא
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. הסקר הנוכחי הינו יחודי בהסתכלות רב תחומית ורב גילית בנושא שימוש והתאמת אביזרי עזר. המשתתפים הינם נותני שירותים (3-6 בכל מסגרת) לאנשים עם ...

השפעת פעילות אתגרית על אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית וקשה ועל תפיסת הצוות את מסוגלותם של המשתתפים

מק"ט 103 | מחברים נוספים: חלי פרץ, שירה ורדי
מחקר זה נערך בסיועה של קרן שלם. המחקר נועד לבחון את השפעת הפעילות האתגרית על אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית עד קשה וכן לבחון את השפעת ההשתתפות בפעילות האתגרית ...

צמיחה אישית בקרב הורים וסבים וסבתות לילדים עם נכות אינטלקטואלית – תרומתן של אוריינטציית ההתקשרות, יחסי משפחה ותמיכה חברתית

מק"ט 564 | מנחה: ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. נכות אינטלקטואלית מוגדרת כנכות המתאפיינת במגבלות משמעותיות בתפקוד השכלי, במיומנויות התפיסתיות, החברתיות, ובכישורים המעשיים (האגודה האמריקאית לפיגור שכלי, 2002). ...

נכונות מעסיקים להעסיק אדם עם פיגור שכלי לאור תקנות שכר מינימום מותאם

מק"ט 591 | מנחה: פרופ' אילנה דובדבני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשלכות של תקנות שכר מינימום מותאם על נכונות מעסיקים להעסיק אדם עם פיגור שכלי ...

קידום השילוב הקהילתי של אנשים עם מוגבלות שכלית ואבחנה כפולה על ידי אנשי צוות תומך

מק"ט 594 | מנחה: ד"ר שירלי ורנר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הינה לבחון אלו גורמים קשורים לביצוע פעילות המקדמת את השילוב הקהילתי על ידי אנשי הצוות התומך במסגרות ...

השפעת שימוש באסטרטגיות של תקשורת תומכת על הקשר הדיאדי בין המטפל הראשוני לפעוט עם איחור התפתחותי ועם לקות תקשורתית כפי שבא לידי ביטוי במודל התקשורת הדיאדי

מק"ט 58 | מחברים נוספים: עדי נאמן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה מתמקד בקשר הדיאדי בין פעוט עם איחור התפתחותי ולקות תקשורתית להוריו או מטפל ראשוני אחר והשפעת תכנית הדרכת הורים בנושא תקשורת ...

יכולת ניבוי של פיגור שכלי, בילדים אשר אובחנו בגיל צעיר כסובלים מאיחור התפתחותי כללי

מק"ט 71 | מחברים נוספים: שחר שפר, בת חן עמיר, אירנה ווסיקר, אודליה לאון
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. איחור התפתחותי כללי מוגדר כאיחור בשני צירי התפתחות לפחות, לרוב מאותר ומאובחן בגיל שנה וחצי עד גיל שלוש, ונחשב לאבחנה המקדימה לפיגור שכלי. ...

דוח הערכה מסכם על קורס: בניית שותפות בין אנשי מקצוע להורים לילדים עם צרכים מיוחדים במזרח ירושלים

מק"ט 88 | מחברים נוספים: נאזי נאטור
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה להעריך תהליך יישום תכנית שמטרותיה היו פיתוח מודעות ושינוי עמדות ביחסם של אנשי מקצוע למקומם של ההורים, המשפחה וכלפי אנשים ...

סקירת ספרות בנושא: חצרות פעילות לאנשים בוגרים עם מוגבלות

מק"ט 106 | מחברים נוספים: חלי פרץ
סקירת ספרות זו נעשתה עבור קרן שלם. המושג 'חצר פעילה לבוגרים' אינו מושג שגור בספרות המקצועית. הסקירה המובאת להלן בנויה מחמישה פרקים: פרק ראשון מציג מבוא תיאורטי לחשיבות של פעילות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 456