למתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות ברמה קלה עד בינונית, ההישג של הבניית משמעות מוצלחת מקריאת טקסטים, מחייב יישום ושימוש מותאם באסטרטגיות למידה ומשאבים לפיתוח אוריינות. הבחירה הזהירה והיישום של משאבים ראויים הינה חיונית על מנת לאפשר ללומדים עם מוגבלות שכלית לעסוק בטקסטים בדרכים חיוביות, מהנות ומשמעותיות. האתגר של מורים למתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות הוא להתגבר על הזמינות המוגבלת של משאבי אוריינות המתאימים ללומדים אלו.
במאמר זה, מישל מורגן, המלמדת כישורי קריאה וכתיבה באוניברסיטת Queensland, וקארן מוני, מנהלת התוכניות המשניות בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת Queensland, מזהות את צרכי האוריינות ושיטות הקריאה של מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות, בהתבסס על ממצאים של מחקר פעולה. הן ממשיכות לחקור דרכים בהם מורים יכולים להתמוגג עם האתגר של חוסר המשאבים עבור לומדים אלו באמצעות התאמה ספציפית ומכוונת ויצירת טקסטים מותאמים.
מצורף קובץ סיכום המאמר אשר תורגם לעברית באישורה של ליתי גולן.
ניתן לקרוא את המאמר המלא באנגלית.
מילות מפתח: לקויות למידה, מתבגרים, מבוגרים, אוריינות, קריאה, מחקר פעולה.