Gamification Attributes to Enhance Socio-Vocational Readiness Among People with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Developmental Disabilities: A Conceptual Paper
המאמר מציע מסגרת תאורטית המשלבת מאפייני גיימיפיקציה (Gamification) עם וידאו מודלינג (Video Modeling – VM) במטרה לשפר את המוכנות החברתית-תעסוקתית בקרב אנשים עם אוטיזם (ASD) ומוגבלות שכלית התפתחותית (IDD). החוקרים טוענים כי מאפיינים כגון משוב מיידי, התאמה אישית, ותחושת הישג, יכולים לשפר את המוטיבציה והמעורבות בלמידה. שילוב בין מאפיינים אלו לפרדיגמת ה-VM יכול ליצור חוויית למידה אינטראקטיבית וגמישה, המסייעת בפיתוח מיומנויות חברתיות ותעסוקתיות. המאמר מדגיש את החשיבות של התאמה אישית של תהליכי הלמידה לאוכלוסייה זו ואת הפוטנציאל לשיפור השתלבותם החברתית והמקצועית באמצעות טכנולוגיות חדשניות.
מילות מפתח: גיימיפיקציה, וידאו מודלינג , מוכנות חברתית-תעסוקתית, אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית.