נגיף הקורונה (19-Covid (שהתפרץ בישראל בפברואר 2020 טלטל את החברה הישראלית על מגוון ענפיה – השירותים, מסחר, כלכלה, חינוך, תרבות וכמובן גם מערכת הבריאות. גם עולם מקצועות הבריאות נאלץ להתמודד עם מציאות חדשה ולהסתמך על מתן שירותים מרחוק באמצעות טכנולוגיה ואמצעים אלקטרוניים (טל-בריאות). מחקר מקדים שבוצע בקרב מטפלים ומטפלות ממקצועות הבריאות בחן את אופני ההתמודדות והתפיסות שלהם את הטיפולים המקוונים. מחקר זה נועד לשמוע את קולם של המטופלים מקבלי השירות.
מטרת המחקר מטרת מחקר זה ללמוד על חווית מקבלי השירות (המטופלים) מטיפולי מקצועות הבריאות הניתנים מרחוק (פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת) וכן ללמוד על החוזקות והאתגרים של ערוץ טיפול זה מנקודת מבטם. מחקר זה, בצרוף מחקר המטפלים, נותן תמונה שלמה יותר ויהווה בסיס לשיפור טיפולי מקצועות הבריאות מרחוק ע”י בניית כלים והכשרות שיסייעו למקבלי השירות, כמו גם למטפלים והמטפלות, לקבל מענה מקצועי ומיטבי לצרכיהם.
המאמר הועלה לאתר באדיבות מרכז משאבי הידע, בית איזי שפירא.