×

המדיום והמסר – השפעת סרטים שהופקו על ידי ובהשתתפות אנשים המתקשים בתפקודם השכלי על עמדות וגישות של סטודנטים מתחומי העבודה הסוציאלית והחינוך המיוחד

מק"ט 538 | מנחים : פרופ‘ דוד בר-גל, ד“ר רון שור

עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.

המחקר בוחן השפעת הייצוג והסנגור העצמי, של אנשים המתקשים בתפקודם השכלי, באמצעות סרטים דוקומנטאריים, על 92 סטודנטים לעבודה סוציאלית וחינוך מיוחד. מטרת המחקר הייתה להבין את חוויית הצפייה ואת תרומת הסרטים לשינויים בעמדותיהם, תפיסותיהם וגישותיהם המקצועיות של הנשאלים, כלפי אנשים המתקשים בתפקודם השכלי. ממצאי המחקר מצביעים על שינויים בתפיסות ובעמדות הנשאלים, כלפי אנשים אלו, שחלו אצלם על פי דיווחיהם בעקבות הצפייה, במידה ממוצעת שבין בינונית לרבה. בנוסף, ייוחסו למציגים חוכמה, מודעות עצמית, תקשורת רגשית, אסרטיביות והתנהגות נורמטיבית. תופעה נוספת שזוהתה היא חשיפה ראשונה לעולמם של אנשים המתקשים בתפקודם השכלי.


פריטים קשורים