עבודת גמר זו לתואר שני נערכה בסיוע מלגה של קרן שלם
בשנת 2012 הוחלט במדינת ישראל על שינוי המונח הטרמינולוגי הרשמי לתיאור מוגבלות שכלית ומעבר מהמונח “פיגור שכלי” למונח “מוגבלות שכלית”. מטרת המחקר הייתה לבחון בעקבות שינוי זה האם קיימים הבדלים בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות-שכלית בהתייחס למונחים “פיגור שכלי” ו”מוגבלות שכלית” ברמה הרגשית, הקוגניטיבית וההתנהגותית. לא נמצאו הבדלים בעמדות כלפי מוגבלות שכלית בהתייחס למונחים השונים, אך ברכיב ההתנהגותי נמצאה התנהגות חיוביות יותר בעת השימוש במונח “מוגבלות שכלית” לעומת “פיגור שכלי”. נמצא קשר חיובי בין ידע סובייקטיבי ועמדות, אך לא בין הכרות מוקדמת ועמדות. הממצאים מלמדים כי אין די בשינוי טרמינולוגי בכדי להביא לשינוי בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית.