מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות אותם. במחקר הנוכחי נבחנו שיעורי האלימות בבית הספר, ונכונות תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קלה-בינונית הלומדים בבתי הספר של החינוך המיוחד לפנות לעזרה. מממצאי המחקר עולה כי שיעור התלמידים שנפלו קורבן לאלימות הוא גבוה מאוד וכי למעלה ממחצית מכלל מי שנפלו קורבן לאלימות בבית הספר לא פנו או דיווחו על הבעיה לאף גורם בבית הספר. מבין גורמי העזרה, מחנכות הכיתות הן המועדפות ביותר. עוד נמצא כי הקשר עם גורמי העזרה ומידת זמינותם מהווה גורם חשוב בהסבר הנכונות לפנות לעזרה.
פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר
פריטים קשורים
“הבה לי בנים ואם אין מתה אנוכי” הורות של זוגות חרדים עם מוגבלות בצל החוק המדינתי, ההלכה היהודית והנורמות החברתיות בקהילה החרדית
Give me children, or else I die” Parenthood of Haredi couples with disabilities in the shadow of state law, Jewish Halakha and social norms in the Haredi community
מחקר משווה: איזון בית-עבודה בקרב הורים לילדים עם מוגבלות (הפרעות נוירו- התפתחותיות) למול הורים לילדים ללא מוגבלות בגילאי 0-12
Comparative Study: Work-Life Balance Among Parents of Children with Disabilities (Neurodevelopmental Disorders) versus Parents of Children without Disabilities Aged 0-12.
מיניות, מוגבלות ומשפט: לקראת המשגה חדשה של זכויות מיניות לאנשים עם מוגבלויות
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | חקיקה וזכויות | מדיניות וממשל | מחקר של קרן שלם | מיניות, זוגיות והורות | סינגור עצמי
להמשך קריאה >
Sexuality, disability, and the law: Towards a new conceptualization of disability-related sexual rights
תגיות לפריט זה: בוגרים 21+ | חקיקה וזכויות | מדיניות וממשל | מחקר של קרן שלם | מיניות, זוגיות והורות | סינגור עצמי
להמשך קריאה >
סקירה מידענית שימוש בייצוגים גרפיים בסביבות מקוונות לאנשים עם מוגבלות שכלית
תגיות לפריט זה: הנגשה קוגנטיבית | מדיה מקוונת ורשתות חברתיות | מחקר של קרן שלם | עמדות ותפיסות חברתיות
להמשך קריאה >
Risk factors and resilience for the quality of life of children with developmental delay from families of medium-low socioeconomic status
Examining Communicative Intentions in Children with Developmental Delay or Intellectual Disability: A Comparison with Typically Developing Peers Matched by Developmental or Chronological Age