בשנת 2004 אימצה הוועדה לאישור תכניות לימוד לרופאי שיניים ( CODA – Commission on Dental Accreditation ) סטנדרט חדש המורה שבתכניות לימודים של רפואת שיניים והמקצועות הנלווים אליה יוכשרו אנשי המקצוע למתן טיפול באנשים עם צרכי בריאות מיוחדים. המאמר סוקר את הדמוגרפיה של אנשים עם צרכים מיוחדים, מתעד את העובדה שרוב בתי–הספר לרפואת שיניים מספקים לסטודנטים שלהם מעט מאד הזדמנויות למידה הנוגעות לטיפול באוכלוסייה זו, מתאר את המסלול בו הלכו כדי לשנות את הסטנדרט לאישור תכניות הלימודים ודן בקשיים הכרוכים בפיתוח תכניות ההוראה המתאימות. מוצגות תכניות הוראה בשני בתי–ספר לרפואת שיניים כהמחשה לכך שבתי–ספר יכולים לתת לסטודנטים חוויות למידה הנוגעות לסטנדרט החדש של CODA שאומר: “בוגרים חייבים להיות כשירים להעריך את צרכי הטיפול של אנשים עם צרכים מיוחדים“.
המאמר פורסם לראשונה בכתב העת “עניין של גישה”, גיליון 9, 2009.