המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)- (גדול בחשיבה, קטן בהתאמה, גדול ביישום) מיועד לאוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת המודל הפדגוגי היא לתעל את העשייה החינוכית תוך מתן דגש על ההוראה של אוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית, על הלמידה שלה ועל התאמת העשייה אליה. המודל מאפשר לתלמידים הזדמנויות למידה שוות ועקביות.
המודל מתבסס על חומרים ומאמרים העוסקים בפדגוגיה ובתכנון הלמידה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עמוקה עד קשה, בנוסף לתובנות שגובשו בעקבות צפיות בשיעורים של מורים בבית הספר.
המודל מתחלק לשני חלקים: החלק העיוני אשר מציג את הגדרת המוגבלות השכלית המסורתית והחדשה, את ההוראה והלמידה, את מרכיבי הלמידה המשמעותית נוסף למושגים עיקריים הקשורים לנושא. החלק השני הוא החלק המעשי אשר מציג את מודל בית הספר העשוי לתרום משמעותית לאוכלוסיית התלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית.
מילות מפתח :
יישום, התאמה, חשיבה, שפה תקנית, למידה, הוראה, מודל אקולוגי, התנהגות מסתגלת, מוגבלות שכלית, מנת משכל_IQ,
למסמך תובנות המסייעות לקידום תהליך הלמידה וההוראה