מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
מטרת המחקר היא זיהוי תהליכי המיקוד והקשב ותהליכי החשיבה, כפי שהם מתבטאים בדפוסי סריקת עיניים (Eye Tracking), בעת פתרון בעיות אנלוגיות, קונספטואליות ופרספטואליות, בקרב מתבגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) קל ובינוני בהשוואה לבעלי התפתחות תקינה בעלי גיל שכלי זהה. מן התוצאות עולה, כי ציוני בעלי ההתפתחות התקינה בשני סוגי האנלוגיות גבוהים יותר משל בעלי המש"ה. נמצאו קווים משיקים ודיפרנציאליים בשתי הקבוצות, במדדים ההתנהגותיים ובמדדי תנועות העיניים. בשתי הקבוצות לא היו הבדלים בציונים בין האנלוגיות הקונפסטואליות לפרספטואליות. בעלי המש"ה בילו יותר זמן באנלוגיות הקונספטואליות וביצעו יותר מעברים באנלוגיות הפרספטואליות.