מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
מחקר זה מתמקד בקשר הדיאדי בין פעוט עם איחור התפתחותי ולקות תקשורתית להוריו או מטפל ראשוני אחר והשפעת תכנית הדרכת הורים בנושא תקשורת תומכת וחליפית על קשר זה. המטרה הייתה לבחון את מודל התקשורת הדיאדית ביכולתו לייצג דיאדות בקרב הורים ופעוטות עם וללא איחור התפתחותי ולקות תקשורתית. לאור תוצאות המחקר ניתן לומר שתכנית התערבות הכוללת שימוש בהדרכת הורים המבוססת על מודל התקשורת הדיאדית מסייעת באופן משמעותי לשיפור יכולת ההבנה של ההורה את היוזמות התקשורתיות של הפעוט, ועל ידי כך נותנת מקום לביטוי יכולות התקשורת של הפעוט, ותורמת להבניית הקשר הדיאדי בינו להוריו/מטפל ראשוני אחר.
המחקר הוצג בכנס ISAAC לשנת 2014 אשר נערך בליסבון, להלן קישור
המחקר הוצג בכנס IASSIDD לשנת 2014 אשר נערך בוינה, להלן קישור