גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בעבודת עזרה מלגה מקרן שלם.
מחקר זה בוחן החל את הפרופיל זיכרון עבודה בשלושת ערוציו (פונולוג, חזותי-מרחבי ומנגנון הבקרה המרכזית) בשלוש רמות עומס קוגניטיביות (נמוכה, בינונית וגבוה) בקרב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (להלן מ”ש) הלימוד בהעשרה אקדמית מותאמת סטודנטים עם מ”ש. ש הלימוד בשילוב מלא בקורסים רגיל אוניברסיטת פרויקט “עוצמות” בבית הספר לחינוך בבר אילן.
ממצאי מחקר עולה כי נמצאו הבדלים מובקים בין קבוצת הסטודנטים (המשולבים בהעשרה אקדמית מותאמת וסטודנטים הלימוד בשילוב מלא בקורסים רגילים) ברמת העומס הבינונית. נמצא מדרג שונה של המטלות בתוך כל אחת מרמות העומס הקוגניטיבי בין הסטודנטים המשולבים בשילוב מלא של אלה הלומדים בהעשרה אקדמית מותאמת. נמצאו קשרים חיוביים בין מדדי הזיכרון של מבחני האינטליגנציה. לא נמצאו הבדלים בין נבדקים עם מ”ש ללא אטיולוגיה ספציפית ונבדקים עם תסמונת דאון.