עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם
מטרת המחקר לתאר ולנתח כיצד מתמודדים משתמשי תת”ח בוגרים ומנוסים עם מחסרים לקסיקליים (מילה שחסרה בלוח התקשורת) מבחינת אסטרטגיות ההסבר והמבנה התחבירי שלו, להבחין בין מאפיינים הקשורים למשתמשים למאפיינים הנובעים מעזרי התקשורת, ולבחון מה משפיע על הבנת המילה החסרה על ידי שותף התקשורת. קבוצת המחקר והביקורת התבקשו לשיים עם עזרי תקשורת שמות עצם שחסרים בהם
נמצאו נקודות דמיון בין הקבוצות באסטרטגיות ובמבנה התחבירי ובשתי הקבוצות היו אחוזי הבנה גבוהים של שותפי התקשורת. נראה, לפיכך, שלוח התקשורת מגביל את המשתמשים בו ומבעים המופקים באמצעותו אינם מעידים באופן מלא על היכולות השפתיות של המשתמש בו, בהתאם ל”השערת המודאליות” ול”השערת הפיצוי”. נמצאו גם הבדלים בין הקבוצות, שעשויים לחזק את “השערת החסר”. בנוסף, למחקר מספר השלכות קליניות משמעויות