סבים וסבתות מהווים מקור תמיכה ייחודי במשפחות לילדים עם מוגבלות ולכן חשוב להבין את צרכיהם, להתאים להם מענים ולהעמיק את ההבנה בהתייחס למערכת היחסים שלהם עם המשפחה הגרעינית בה גדל הילד עם המוגבלות. מטרת המאמר היא למקד את האתגרים והצרכים הייחודיים של סבים לנכדים עם מוגבלות, לסקור דוגמאות לדרכי התערבות ותמיכה המוצעים עבורם בארץ ובעולם תוך התמקדות במודל עבודה ייחודי כוללני אשר פותח עם ועבור סבים, בבית איזי שפירא. "מודל העבודה המשולב" להתערבות עם סבים בבית איזי שפירא, מציע 4 מרכיבים מרכזיים, ביניהם "הפעלת קבוצות לומדות" לסבים מיוחדים המשלבות בין הקניית ידע ומיומנויות מובנים לבין היותן מסגרת תמיכה והשתייכות. במהלך 15 השנים בהן מפעיל בית איזי שפירא את קבוצת הסבים הלומדת, התמות המרכזיות אשר עלו מצד הסבים כללו סוגיות רבות ומגוונות העולות בקנה אחד עם הנושאים עליהם דווחו סבים לנכדים עם מוגבלות במחקרים ובתוכניות השונות אשר נסקרו במאמר. אלו מלמדות כי חווית "שותפות הגורל" בקבוצה, משמעותית עבור הסבים, הן ככלי לאמפתיה ולסימפתיה מצד סבים המתמודדים עם מציאות דומה והן במתן לגיטימציה לחשיפה אישית. כמו כן, היא מאפשרת למידה ולמידת עמיתים.
קישור למאמר הועלה לאתר באישור כותביו וניתן למצוא אותו במאגר הידע של בית איזי שפירא.
לצפייה במאמר לחץ כאן