תוכנית ”עוצמות” החלה לפעול בשנת 2012 בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן כפרקטיקום לסטודנטים הלומדים בהתמחות ברב גוניות קוגניטיבית לתואר שני שנפתח ביוזמת ראש ההתמחות, פרופ’ חפציבה ליפשיץ. התוכנית בת שלושה שלבים מתבססת על מחקרים ותיאוריות בדבר לימודים אקדמיים לאנשים עם רב גוניות קוגניטיבית, ביניהן “תיאוריית הגיל המפצה” ((Lifshitz, 2020; Lifshitz-Vahav, 2015 המוכיחה כי אנשים עם רב גוניות קוגניטיבית יכולים להפיק תועלת מהתערבויות קוגניטיביות ממוקדות שמטרתן לשפר מיומנויות קוגניטיביות ספציפיות הנוטות לרדת עם הגיל (Tzuriel, 2004 & Lifshitz ).
מילות מפתח בעברית : תיאוריית הגיל המפצה, “עוצמות”, מוגבלות שכלית, רב גוניות קוגניטיבית
גרינבנק, א’, אגם בן ארצי, ג’ ובנג’ו, א’ (עורכות).(2024). סליל החיים – תחנות בחייהם של אנשים עם מוגבלות. הוצאת המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון.